Rabu, 04 September 2013

Perdebatan ISLAM dan ADAT MINANGKABAU

PERBEDAAN ISLAM DAN ADAT MINANGKABAU

Perbedaan dan pertentangan Adat Minangkabau dengan Ajaran Islam, sangat jelas dan tidak bisa pungkiri dengan berbagai alasan serta dalih apapun.

Perbedaannya adalah Cara Menarik garis keturunan yang berdampakkan pada Perkawinan dan Pewarisan.

Menurut Ajaran Islam :

Garis keturunan diambil dari jalur Ayah, dalam ilmu sosiologi disebut Patrilineal, hal ini dicontohkan Nabi Muhammad SAW dan bersuku Quraisy yang diambil dari panggilan kakeknya yang bernama Fihr.

Diriwayatkan oleh Ibnu Asakir dari Abdullah bin Abbas, Rasulullah saw bersabda :

"Aku adalah Muhammad bin Abdullah bin Abdul Muthalib bin Hasyim bin Abdi Manaf bin Qusay bin Kilab bin Murrah bin Ka'ab bin Luay bin Ghalib bin Fihr (Quraisy) bin Malik (bin An-Nadhir) bin Kinanah bin Khuzaimah bin Mudrikah bin Ilyas bin Mudhar bin Nizar bin Ma'ah bin Adnan."

Dan Rasulullah SAW, melarang menyambungkan/menisbatkan keturunannya kepada selain ayahnya, apalagi kepada ibunya.

Dari Abui Dzar al-Ghifari, Rasulullah saw bersabda : "Tidaklah seorang mengaku bernasab kepada lelaki yang bukan ayahnya, sedangkan ia mengetahuinya maka ia adalah seorang kafir, dan siapa yang mengaku bernasab kepada suatu kaum yang bukan kaumnya, maka bersiaplah untuk mengambil tempat duduknya di neraka."

Pengertian Hadits diatas adalah :

-Dalam hadist ini jelas dilarang menasabkan anak selain kepada bapaknya (kecuali anak zina di nasabkan ke ibunya)
-Dalam hadist ini jelas dilarang menasab kaum atau suku anak selain kepada kaum dan suku bapaknya.
-Dalam hadist ini jelas, bahwa siapa yg melanggar itu maka hendaklah ia menepatkan diri di Api neraka.

Menurut Adat Minangkabau :

Garis keturunan diambil dari jalur Ibu, dalam ilmu sosiologi disebut Matrilineal, hal ini sama dengan peradaban suku primitif kubu dan dibelahan dunia lainnya dan termasuk bangsa yahudi.

Dengan alasan untuk menghormati Ibu, karena Ibu paling berjasa dalam melahirkan dan membesarkan anak.

Menurut Fatwa MUI no.11 tahun 2012, Tentang KEDUDUKAN ANAK HASIL ZINA DAN PERLAKUAN TERHADAPNYA

MEMUTUSKAN MENETAPKAN :
FATWA TENTANG ANAK HASIL ZINA DAN PERLAKUAN TERHADAPNYA

Ketentuan Hukum
1. Anak hasil zina tidak mempunyai hubungan nasab, wali nikah, waris, dan nafaqah dengan lelaki yang menyebabkan kelahirannya.
2. Anak hasil zina hanya mempunyai hubungan nasab, waris, dan nafaqah dengan ibunya dan keluarga ibunya.
3. Anak hasil zina tidak menanggung dosa perzinaan yang dilakukan oleh orang yang mengakibatkan kelahirannya.

KESIMPULAN :

Dengan adanya perbedaan ini, sudah saatnya urang Minangkabau, untuk merubah tatanan peradaban yang Islami, dengan mewujudkan ABS SBK.

Semoga tulisan ini dapat bermanfaat..
Suka · · Berhenti Mengikuti Kiriman · 31 Agustus pukul 17:38

  • 6 orang menyukai ini.
  • Aby Zamri C7. Iko namonyo, tendangan Pinalti 12 PAS, kiper dak ado pulo nampaknyo. Gool, pak Ustad Yamin. Lanjut !!!
  • Sandy Doank maap pk ustad,saya kurang setuju,kalau garis keturunan ini salah knapa tidak dr dulu cara ini diubah knapa para syech,ulama,ninik mamak,srta urg cadiak pandai diminang tidak pernah membantahnya,padahal akar rumpun orang minang ini brasal dari smenanjung arab.
  • Aby Zamri Sesudah Perang Padri, Syekh Ahmad Chatib Al-Minangkabawy telah "mengharamkan" ranah minang karena persoalan itu. Jadi memang perjuangan mengislam ranah minang memang belum selesai. Maka kewajiban yang sadar dan peduli di masa kinilah untuk menyempurnakan perubahan. Adat itu, dari jahiliyah ke adat Islamiyah.
  • Renaldi Sikumbang II Alangkah lbh baik bila adat yg basandi sarak,sarak basandi kitabullah ini benar2 merujuk apa yg ada dlm aturan2 Islam.
    Hanyo sajo mngkin agak Liek(sulit) utk sgr disepakati,krn Ninik mamak urang awakko kareh kapalo,dalilnyo: adaik ndak lakang dipaneh n
    dak lapuak dihujan.(Lah mansejajarkan pulo jo Alquran).
    Jawabnyo ciek laii, "lah bantuak itu dari saisuak,sajak marapi sagadang talua itiak".
    Hehee..,yg penting unik,bialah sasek.
  • Renaldi Sikumbang II Sandy doang#pada zaman jahiliyah adat yg dipakai adalah adat jahiliyah yg sdh mrk pakai beratus tahun,mrk sangat fanatik dng adat mrk,dan bahkan diisyaratkan dlm Alquran kalau mrk masyarakat yg"keras kepala" .Lalu masuk Islam yg disyiarkan oleh Nabi Muhamad SAW,,berawal dng pertentangan..Alhamdullillah mrk akhirnya menyingkirkan adat jahiliyahnya dan mengikuti yg susuai dng Islam.

    Apakah kt lbh keras kepala dr masyrakat jahilliyah?.Yg mempertahankan sesuatu yg tdk sesuai dng risalah Islam.

    Kalau masyarakt jahilliyah itu memakai pola pikir spt Sandy mngkin Islam tdk akan berkembang spt skrng.
  • Sandy Doank renaldi@ cubo beko malam sanak kumpuan kluarga ninikmamak jo urang kampuang,cubo kamukoan pandapek sanak ko. atau tamui ketua KAN
  • Dasman Datuak Assalamu'alaikum bpk ustaz Mhd Yamin Al Iman...
    Terlebih dahulu say mohon maaf bila komont say kurang berkenan..Saya kurang setuju bila dikatakan Adat MK bertentangan dgn Islam... Jalas2 ABS SBK....Adat MK tidak mengingkari garis keturunan menurut Isl
    am...malah itu dikatakan bertali darah...garis keturunan menurut adat pelaksanaannya menurut sya itu tidak ada yg bertentangan dgn Islam, kalau boleh sy tau dalam hal apa yg menurut ustad yg bertentangan dgn Islam... Jd menurut sy..sebelum ustad menvonis Adat MK bertentangan dgn Islam tolong ustad pelajari lebih dulu tntang Adat MK secara mendalam sebagaimana ustad mempelajari Ilmu agama ini... Dlm adat MK ada yg tersurat ada yg tersirat..kalau kita memandang secara kulitnya saja itu akan menyesakan kita ntuk memahami adat, tak obahnya belajar agama kan ustad....didalami, dipahami dan diamalkan,klu boleh sy mengusulkan saya anjurkan ustad berkonsultasi dulu dgn para pakar Adat Mk...nanti segala sesuatunya bisa dikaitkan dengan dalil Naqli dan Aqli nya..... Makasih pak ustad sekali lagi mohon maaf....
  • Muhammad Yamin Al Iman http://niadilova.blogdetik.com/index.php/archives/292
    niadilova.blogdetik.com
    Jeffrey Hadler, Muslims and Matriarchs: Cultural Resilience in Indonesia through Jihad and Colonialism (Ithaca and London: Cornell University Press, 2008. xii, [i], 211 halaman.
  • Sandy Doank waalaikumsalam pak dasman datuak@.. mungkin pak datuak batua,kita ndk bisa sambarangan sajo marubah adaik nan lah ta tata dk nan tuo kito dulu sabab itu lah dibao sjak dri urang partamo mainjak kan kaki di tanah minang ko,sabab adaik kito lah basandi jo syarak,syarak basandi kitabullah
  • Rowry Listanova ambo satuju samo pak datuak, kito ndak buliah terlalu cpek mamvonis adat mk ko brtntangan jo islam, ustad yamin mangecek matrilineal di MINANG brtntangn dlm hal perkawinan dan pewarisan. manuruik ambo indak ustad, yang brdsarkan keturunan ibu itu cuman suku dan pewarisan harato pusako,, bukan harato pencarian bapak,
    satu lagi masalah hadist yang ustad kemukakan mohon di fahami lagi makna kandungan di dalamnya,,. trima kasih.
  • Afnorizal Abukasim Apo bana nan tasurek jo nan tasirek ko. Cibo lah curai papahan disiko. Jan kato tasirek ko hanyo elah dari ketidak tahuan.
  • Dasman Datuak Kalau manuruik ambo sdr Sandy doang...Adaik Minangkolah yg selaras dgn Agama.. Memang dahulunya sblum islam msk ke MK .. Adat basandi alua, alua basandi patuik, patuik basandi mungkin, mungkin basandi kabanaran, kabanran basandi kamufakat, kato baiyo...setelah islam masuk dan wktu perang padri mako dikukuhkan lah Adat basandi sarak, sarak basandi kitabullah... Sarak mangato adat mamakai....kemudian adat ini ada 4 bagiannya... Kalau masalah keturunan menurut sarak atau Islam itu keturunan Bertali darah namanya di MK segala sesuatunya diatur oleh hukum2 agama,..adat pun mengakui dan memakai, keturunan menurut adat itu sepanjang hukum adat yg tidak bertentangan dgn Islam,diatur menurut adat bersandikan sarak dan kitabullah.. Jdi jgan disimpulkan dulu sebelum mendalami tentang adat.. Apalagi kita di MK, ado kato tasurek dan kato tasurek, ado kato mandaki, mandata, manurun jo malereng.. Tau jo adat tau jo nan 4, tau kieh, ado raso ado pareso.. Mungkin....ado bagian2 tertentu tentang plaksanaan adat yg perlu pembenahan dan penyempurnaan agar semakin nyat ABS SBK nya.. Oke....mhon maaf atas segala koment dan kekurangan saya..
  • Rowry Listanova jadi alun pak abu telusuri laih nan tasirek jo tasurek t? lah mangklaim salah jo sakali .. ba tanyo rancak ka nan tau, baraja rancak ka nan pandai... naknyo salamaik samparono,.. karajo tu tagantuang jo niat kan pak abu. jadi kalau lay ba niat kito mambao ka nan elok mari kito telusuri pulo adat ko sacaro kaffah (menyeluruh) pulo nak tantu jalan kaluanyo.
  • Dasman Datuak Alangkah Indahnya Bila tokoh2 Agama orang Minang kabau ini juga mendalami tentang Adat MK. Buka tambo asli minang, gali dan gali tentang adat Mk yg ABS SBK ini.,,kalau ada yg bertentangan dgn islam atau terlihat bertentangan dgn islam, yok...para pakar adat pemuka adat dan para tokoh agama duduk bersama ntuk sama2 membenahi, agar kita2 yg awam ini dan anak kemenakan kita nanti..tidak salah dalam mengartikan dan memakaikan adat MK yg sama2 kita cintai ini.... mudah2an harapan saya ini di kabulkn Allah SWT, Aamiin...
  • Dabro Bakato Cinto Amiin Ya Allah, Mak Dasman Datuak... Karano kabarsamaan tu labiah indah jiko wak samo-samo balapang dado dalam manyalasaikan dilema sosial nan tajadi di tangah-tangah awak... Mudah-mudahan Minangkabau jo ABS-SBK ko bisa tampil di galanggang paradaban manusia sabagai panabur rahmat, bukan prahara...
  • Dasman Datuak Itulah kato yg sabananyo sanak Dabro...lai sarangkai bak labu satali bak papeh kito mah..hahaa mudah2an terwujudlah raso kebersamaan nan indahko handaknyo..
  • Afnorizal Abukasim Cibolah tarangan, apo bana nan tasirek tu. Bia jaleh. Jan kato tasirek tu hanyo dijadikan elah untuak manutupi ketidak tahuan dgn caro baduto. Nak mandanga pulo lah awak.
  • Afnorizal Abukasim Dan lagian, apo yo ado nan dikatokan Adat Minangkabau ko. Cibolah tarangan.
  • Rowry Listanova ado lah, kan lah di sampaian dek mak datuak tadi mah, nak tau d adat di bukak tambo, nak tau d syara' di bukak Alquran, di situ ka ba suo kabanarannyo. bukan melontarkan pertanyaan nan memojokan. samo kito cari kebenarannyo , mudah2an perbincngan kita diridhoi-Nya.
  • Afnorizal Abukasim Dari data nan ado, ado sabanyak 274 versi Tambo. Nan mano nan batua ? Kok yo ado nan dikatokan Adat Mk ko, apo namo institusi Adat Mk nyo nan jadi Pusek Jelonyo ?
  • Afnorizal Abukasim Apokoh ado dalam katantuan Adat Mk ko nan manyatokan mamakai garih katurunan padusi ? Jikok ado, tolong paparkan mamangan adatnyo, nak di indang batampi tareh.
  • Aby Zamri apakah perlu ada aturan atau adat lain, selain aturan Islam. sementara Islam telah mengatur semuanya dan segalanya ?
  • Damril Sikumbang Apo ado di MK ko si buyuang bin upiak,,si upiak binti suma,,,,suma binti mariana dan sataruih nyo,,,,kl ado berarti kito urang minang batali darah kainduak atau banasab ka ibu,,,,
  • Muhammad Yamin Al Iman Seharus adat MK, konsisten dan konsekwen dengan adatnya, yang mengambil garis keturunan padusi. Sebenarnya sudah anda contohkan dalam diri anda bahwa anda mwnunjukkan diri, dari garis keturunan padusi, hanya anda kurang sadsr. Sikumbang adalah diambil dari garis keturunan padusi.... Damril Sikumbang
  • Damril Sikumbang Pak yamin saya pakae nama suku cm d fb,,,,bukan dari garis keturunan,,,,alasan sy pake nama suku smg saudara" sy yg telah lama tidak ktmu d dunia nyata mudah"n bs mengenali sy d dunia maya ini,,,,apakah ini jg melanggar dlam bragama,,,,,??
  • Afnorizal Abukasim Sebuah pengakuan yang sempurna.
  • Aby Zamri Orang minang di simpang jalan...
  • Afnorizal Abukasim Hehehe udah lama nggak ketemu saudara se garis keturunan perempuan.
  • Aby Zamri Minangkabau menuju pemurnian adat....
  • Afnorizal Abukasim Lucu saja melihat komen dimana disatu sisi membantah, dan disisi yang lain membenarkan. Penyakit apakah ini ?
  • Muhammad Yamin Al Iman Penyakit unik itu, pak AA,....hahahaha
  • Aby Zamri Kan pada awalnya tidak semua harus dibantah dan tidak semua harus dibenarkan, adapun setelah dibicarakan, mungkin saja semua dibenarkan atau semua dibantah. Jadi itulah pertanda proses pemikiran yang dinamik. Kecuali orang itu sudah merasa benar, yah tentu semuanya akan disalahkan.
  • Muhammad Yamin Al Iman >> Damril Sikumbang

    Pak yamin saya pakae nama suku cm d fb,,,,bukan dari garis keturunan,,,,alasan sy pake nama suku smg saudara" sy yg telah lama tidak ktmu d dunia nyata mudah"n bs mengenali sy d dunia maya ini,,,,apakah ini jg melanggar dlam bragam
    a,,,,,??
    ===>><<===
    Alasan anda sangat prematuer dan mengada-ada, masak awak jo awak ba kicuah juo atau ba bengkok kuo, bukan anda saja yang memakai suku dibelakang nama dengan suku sikumbang, masih banyak yang lain memakai suku tanjung, chaniago dan koto dll.

    Semua orang Indonesia dan orang minang, tahu bahwa suku itu dari garis keturunan induak-induak/padusi.

    [apakah ini jg melanggar dlam bragama,,,,,??]

    Agama tidak melarang anda untuk memakai suku garis keturunan dari padusi, dan sangat diwajibkan bagi anak di luar nikah.

    Jadi suku dibelakang nama anda, sama saja anda bersorak-sorak atau memproklamirkan (ambil istilah pak AA), sebagai anak dari garis keturunan Padusi.
  • Rais Dt Indokayo saya menyerahkan semua keputusan tentang semua masalah ini kepada ALLAH SWT.
    sebab kalau dilakukan perubahan secara radikal ... mudarat yang akan terjadi akan lebih besar dari mamfaatnya .... itu sudah dipertimbangkan secara arif dan bijaksana oleh ora
    ng2 tua pendahulu saya yang meletakkan pondasi
    ADAT BASANDI SARAK SARAK BASANDI KITABULLAH .... SARAK MANGATO ADAT MAMAKAI.
    bagi saya yang terpenting saat ini adalah
    SAYA TAKKAN PERNAH TERLAHIR KEDUNIA INI TANPA IBU dan BAPAK ku. Bakti yg terbesarku adalah kepada ibu karena sorga ada ditelapak kakiNYA .....
    kalau nanti menyangkut hak waris ... KU dilahirkan kedunia ini tanpa membawa apa2 dan MATI KU nanti juga takkan membawa apa2 hanya KAIN KAFAN, itu pun pemberian orang2 yang orang2 kutinggalkan didunia.
  • Muhammad Yamin Al Iman >> Rais Dt Indokayo

    Tidakkah sudah ada Kitab suci sebagai petunjuk dari Keputusan dari Allah SWT dan Hadits sebagai tuntunan dari Rasulullah SAW.....??

    Apakah belum cukup atau belum sampai...??
  • Renaldi Sikumbang II Maaf ambo awam ttng adat MK tp ingin batanyo.
    Nabi sesuai Hadisnya memakai nama keturunan Bpk dan msh ada pengakuan Suku, "Aku Muhammad bin Abdullah bin Abu Muthalib dari suku Quraisy"
    Andaikan masykt MK sepakat yg dipakai adlh garis keturunan Bpk.
    Pertanyaannya bagaimana utk mendapatkan garis keturunan Suku.
  • Dabro Bakato Cinto Batua itu Mamak Muhammad Yamin... ambo sangat sami'na wa tha'na (kami dengar dan kami taati)... Masalahnyo kiniko, ba'a caronyo jiko al-Qur'an dan tuntunan Rasulullah SAW tu agar bisa tarealisasi dengan nyato sabagai aturan hiduik dan kahidupan manusia di Minangkabau ko... Jiko ideologi pancasila dengan UUD 45 nyo (undang-undang nan dibuek jo dasar logika dan hawa nafsu manusia nan serba tabateh) tu punyo mekanisme dan garis-garis gadang sabagai haluan dalam panarapannyo, apokah awakpun alah mamanuhi standar dan mamiliki mekanisme untuak itu manyusun sadonyo itu, dari masalah nan basifat individu, mancakupi masalah nasab ba nasab koa, sampai kamasalah ipolesosbud hankamnyo tu... Sahinggo ABS-SBK ko indak hanyo sabateh debat kosong buah bibia se, tapi batua-batua manghujam dan mambumi ka tangah-tangah masyarakat Minangkabau... Ikolah nan sabananyo nan ambo inginkan sabagai nak rang mudo bagian dari masyarakat Minangkabau ko Mak... Tabantuaknyo sistem dari wujud panerapan falsafah ABS-SKB di ranah Minang....
  • Afnorizal Abukasim Sistem Adat tu bana nan lah di kencongkan. Makonyo perbaiki dulu sistemnyo.
  • Renaldi Sikumbang II Maaf ambo awam ttng adat MK tp ingin batanyo.
    Nabi sesuai Hadisnya memakai nama keturunan Bpk dan msh ada pengakuan Suku, "Aku Muhammad bin Abdullah bin Abu Muthalib dari suku Quraisy"
    Andaikan masykt MK sepakat yg dipakai adlh garis keturunan Bpk.
    Pertanyaannya bagaimana utk mendapatkan garis keturunan "Suku dari Bpk"
  • Dabro Bakato Cinto Itu bana Mak Afnorizal... Bak kecek Allah dalam Al-Qur'an di salah satu surek Yaasiin, jauah sabalun teori gravitasi ditamukan oleh bangsa Eropa... "Apakah kamu tidak memperhatikan, bulan dan bintang beredar menurut garis edarnya masing-masing?" Itu makhluk Allah nan gadang baitu taraturnyo mangikuti ayat-ayat Allah nan ado dalam sistem naluri alamiah, ko' awak makhluk nan ketek ko' baitu basarik bana untuak beredar di muko bumi ko, untuak mangikuti ayat-ayat Allah baiak nan ado di alam sakalipun didalam KitabNyo, wak ko manusia nan sombong dan angkuah! Jadi wajar dek tata-caro hiduik wak kiniko di Minangkabau dima ABS-SKB sabagai angok nadi masyarakat Minangkabau ko dek karano indak ado mekanisme sistem nan taratur dalam panarapannyo, wajar-wajar se jiko niniak-mamak wak baredar kalua dari garis edarnyo, alim-ulama dan cadiak-pandainyo (kaum intelektualnyo) wak baitu pulo, apolagi masyarakatnyo... Saliang baradu dan batabrakan, malah bajalan kalua dari garis edarnyo surang-surang. Ramuak digisau dan dicaca jo arus budaya (millah) modrenisasi dari lua... Cadiak juo awak jo nan kecek wak... Mengenaskan bana, Mak... Yo amuah istighfar massal wak dibueknyo...
  • Rais Dt Indokayo Syech Ahmad Khatib Al Minangkabawi ... murid beliau,
    Tuanku Nan Renceh dan kawan2 beliau ... dalam revolusi.

    telah banyak ulama-ulama yang berusaha merobahnya, namun tidak berhasil sama sekali karena sistem ini telah berabad-abad lamanya berakar dala
    m masyarakat adat Minangkabau. Dakwah lisan saja tidak akan mampu merobahnya. Hanya revolusi yang akan bisa melakukannya. Revolusi sosial total. Revolusi sosial ini adalah perang, kekuasaan dan penaklukan.

    Dan revolusi inilah yang telah dilakukan oleh Tuanku nan Renceh dan kawan-kawannya dengan Perang Pederi yang meraka cetus. Revolusi ini terbukti telah menuai hasilnya saat ini dimana telah berobahnya secara frontal cara2 beragama masyarakat adat Minangkabau secara keseluruhan, merata sampai keluar wilayah Minangkabau.

    Revolusi inilah yang telah merobah hukum jahiliyah adat Minangkabau. Revolusi inilah yang telah mengkonver adat jahiliyah lama menjadi adat yang ikut kepada syariat. Dan terkenal dengan nama Adat Basandi Syarak, Syarak Basandi Kitabullah.

    Saat ini sistem matrelinial hanya tinggal adatnya saja. Hanya tinggal rasa kekerabatan saja. Hukum warisan dirombak total, Apa yang menjadi harta pribadi seseorang harus diturunkan sesuai dengan syariat Islam. Sedangkan hartanya yang dulu dia diterima sebagai turunan pusaka kaum bukan menjadi miliknya pribadi (harta titipan yang boleh dipakai tapi tidak boleh dijual seperti sawah, parak, atau rumah gadang peninggalan pusaka kaum) harus diwariskan sesuai ketentuan adat yakni kepada kemenakan.

    = Sistim kekerabatan Matrilineal di Minangkabau adalah sebuah penyimpangan sunatullah ....?
    = Menempatkan garis turunan pada perempuan justru menyebabkan garis turunan itu menjadi rancu .....?
    = Menempatkan garis turunan pada perempuan justru menempatkan garis turunan itu rendah dan hina .....?

    APAKAH harus DENGAN PERANG lagi untuk merobah garis keturunan atau NASAB ....???

    "KU serahkan semuanya kepada MU yaa ALLAH ...."
  • Dabro Bakato Cinto Dek awak alah baredar indak manuruik di sistem garis edar nan alah ditatapkanNyo... Biarlah sejarah hidup kita kedepan kitalah yang menentukan agar kita bisa beredar kembali kepada sistem garis edar yang telah ditetapkanNya... Satukan potensi-potensi nan ado di nagari tu, baru beko wak buek lo sistem awak jo manuruik kabutuhan awak jo salero awak tanpo maninggaka ka'arifan lokal rang wak ABS-SBK...
  • Muhammad Yamin Al Iman >> Dabro Bakato Cinto

    Cinto Batua itu Mamak Muhammad Yamin... ambo sangat sami'na wa tha'na (kami dengar dan kami taati)... Masalahnyo kiniko, ba'a caronyo jiko al-Qur'an dan tuntunan Rasulullah SAW tu agar bisa tarealisasi dengan nyato sabagai aturan
    hiduik dan kahidupan manusia di Minangkabau ko... Jiko ideologi pancasila dengan UUD 45 nyo tu punyo mekanisme dan garis-garis gadang sabagai haluan dalam panarapannyo, apokah awakpun alah mamanuhi standar dan mamiliki mekanisme untuak itu manyusun sadonyo itu, dari masalah nan basifat individu, mancakupi masalah nasab ba nasab koa, sampai kamasalah ipolesosbud hankamnyo tu... Sahinggo ABS-SBK ko indak hanyo sabateh debat kosong buah bibia se, tapi batua-batua manghujam dan mambumi ka tangah-tangah masyarakat Minangkabau... Ikolah nan sabananyo nan ambo inginkan sabagai nak rang mudo bagian dari masyarakat Minangkabau ko Mak...
    ====>><<===

    adat adalah suatu aturan yang tidak tersurat, di langgar indak masuk narako, dikarajoan indak masuk sarugo, karena aturan ini bersumber pada akal (karsa karya) manusia bukan wahyu.

    urang minang pasti beragama Islam, karena adat merupakan tradisi, maka untuk merobahnya dimulai dari diri sendiri dan berkeluarga dan seterusnya ber kelompok, untuk membuang adat dalam mewujudkan ABS SBK.

    Insya Allah, bila kita berketetapan akan hal ini, semoga Allah memberi kemudahan.
  • Aby Zamri kalau nak ingin Islam Kaffah, ambo raso jan dibatasi apokoh inyo urang minang, jawa atau sunda. Tugas dakwah Islam kan lah jaleh, nan mengajak orang ke jalan Allah dengan syariat Islam. antah nyo minang, jawa, atau suku ma selah namonyo. kalau indak namuah managakkan syariat, samantaro inyo mangaku islam, kalau diambo iyo parang nan rancak.
  • Dabro Bakato Cinto Mak Muhammad Yamin Al Iman nan ambo hormati: Nah itu dio, alangkah indahnyo adat nan tersirat tu manjadi tersurat nan basumber kapado al-Qur'an dan Sunnah (tradisi) Nabi SAW sahinggo manjadi mindstream Undang-undang nan real dan jaleh di Ranah Minang ko, sabagaimano Rasulullah SAW alah malukihnyo dalam bantuak tata aturan perundang-undangan hidup dan kahidupan bamasyarakat nan tatuang dalam Piagam Madinah, dalam rangko manjago stabilitas masyarakat di negara Madinah katiko itu nan didiami oleh babarapo komunitas masyarakat; Muslim, Majusi, Arab Baduy, Nashrani dan Yahudi. Nah tanyato Islam mampu menshibghah dan ma'ambiak perannyo dalam stimulasi peradaban manusia katiko itu. Yo harus banyak baraja awak jo Rasulullah SAW dalam manata kahidupan manusia dan masyarakat, banyak tradisi dan satiok perbuatan baliau nan bisa dijadikan disiplin-disiplin kailmuan nan sangat brilian sakali, tarutamo untuak masyarakat di zaman kiniko nan alah ilang kendali.

    Mak Aby Zamri dan Rais Dt Indokayo nan ambo hormati: Dalam manuju Islam Kaffah dan ajaran Islam itu sandiri sabananyo malarang awak untuak saliang batumpah darah awak jo awak. Ko' dapek diindai. Awak indak paralu baparang karano hanyo sabateh sagalo sasuatu problematika nan masih bisa mangusahokan untuak dimusyawarahkan dan dirembukan basamo. Dalam suatu problematika carilah asa panyakiknyo tu, indak mungkin ado akibat jiko indak ado panyababnyo, dan satiok masalah pasti ado jalan nan labiah strategis sabagai solusinyo.
    Tanpo mailangkan raso hormat kapado para pandahulu awak
    Syech Ahmad Khatib Al Minangkabawi sarato Tuanku nan Renceh, itulah tuntutan zaman baliau katiko itu. Tapi kini zaman alah barubah walaupun hakikatnyo tatap samo. Iko zaman awak dan awak haruslah bisa labiah mangarati untuak manyikapi satiok problema nan tajadi di tangah-tangah awak. Awak indak kabaparang awak samo awak, tapi nan musti awak parangi adolah sifat-sifat kabinatangan nan ado didalam diri awak masiang-masiang nan masih labiah mangatangahkan adrenaline parmusuhan. Bukankah mambunuah sifat-sifat kabinatangan didalam diri awak ko adolah marupokan eksistensi didalam perwujudan pasan moral nan takanduang dalam Ibadah Haji? Dan awak indak kabaparang awak samo awak, tapi nan ka awak parangi adolah bantuak-bantuak sistem destruktif, nan disimbolkan dalam tigo bantuak sistem setan nan awak lempa jo batu dalam satiok jumrah. Yaitu sistem berhala matrialisme manna-latta-uzza kontemporer nan ado beredar di zaman wak kiniko. Apokoh awak alah mangarati a nan disabuik berhala-berhala di zaman ko dengan sagalo efeknyo didalam kahidupan masyarakat awak? Nan ka awak parangi tu adolah sistem nan alah ma'ancuakan dan maluluh-lantakkan tatanan nilai hidup dan kahidupan di tangah-tangah masyarakat awak. Terlepas inyo dari urang Jawa ataupun Sunda dan lain-lainnyo. Dek awak babicaro Islam di tangah-tangah masyarakat Minangkabau jadi awak pun harus bisa lo bijak dengan sagalo kearifan lokalnyo, bukankah bakdakwah itu harus manggunokan "bahasa kaumnyo" dalam defenisi nan laweh? Bukankah Minangkabau tu jugo marupokan bagian dari diri awak sadonyo? Bukankah parubahan itu sandiri harus di awali dari diri awak juo? Ibda binnafs?... Mari kita semua berpikir sebagai jiwa leadership, karano Allah hanyo akan mamiliah sabagai Khalifah panguaso bumi ko hanyo untuak urang-urang nan bailmu, sakalipun bumi ko alah diwariskan dalam al-Qur'an untuak urang-urang nan bariman, tapi jiko urang-urang nan mangaku bariman tu indak barilmu bumi ko akan tatap jatuah ka tangan-tangan urang-urang nan indak bariman tapi bailmu... Nah ikolah esensi pengangkatan Adam sabagai Khalifah fil ardh nan partamu dalam sijarah etafeta kapamimpinan Risalah Allah nan bakasinambuangan ko sampai akhia zaman beko...
  • Aby Zamri Manuruik ambo kalau indak siap Mati Syahid jan bakato Jihad.!!! Tiap2 kelahiran tentu ado pandarahan. Tiok2 nan BANA ka tagak tantu nan Bathil HANCUR. Hanya dua pilihan ISY KARIMAN aw Mut SYAHIDIN. Kalau alun siap bakorban jan Bakato MANAGAKKAN SYARIAT. Rajin2 se lah wirid di suduik surau sampai surau tu Runtuah dek suara tahlia.
  • Dabro Bakato Cinto Metode doktrin buliah cando itu, Mak... Tapi manuruik ambo tujuan Jihad bukanlah untuak mati, sabab syahid itu sandiri didalam al-Qur'an bamakna hidup dan kahidupan sakalipun rasikonyo harus manampuah jalan-jalan kamatian... Bukankah tujuan manusia hiduik dalam defenisi sijarah Adam untuak bakambang biak baik sacaro kecerdasan intelektualnyo maupun sacaro kecerdasan spiritualnyo? Ikolah nan ambo dapek'i palajaran dari palanta surau tuo nan ambo labiah suko katokan palajaran dari Institut Shuffah. Sarato tujuan Jihad itu sandiri adolah untuak manang sabagai saksi dihadoan Allah agar tacapai cito-cito sabagai panabur rahmatNyo. Dan mati bukanlah tujuan awak, tujuan niat awak hanyolah untuak mancari ridhoNyo sakalipun ujuang-ujuangnyo rasikonyo tatap kamati juo, karano satiok nan ba'angok pasti kamati juo, Mak... Jiko urang tasawuf manyatokan bahwa hiduik dan matinyo hanyo untuak Allah, maaf kato sajo Allah indak mambutuahkan sagalo apopun nan barasa dari makhlukNyo. Tapi sabagai saurang pajuang Islam, nyo akan ingin hiduik di sisi Allah baik di dunia maupun di akhirat... Silahkan Mak Aby Zamri caliak kontek ayat dalam al-Qur'an nan mancaritokan tantang syahid tu sandiri, "sesungguhnya mereka tidak mati tapi mereka itu hidup di sisiKu"
    Apo ado nan salah dari pamahaman ambo ko Mak?
  • Aby Zamri Sorry, Nakan Dabro, mamak bukan ahli teori. Tapi kok nak Parang, mamak lah mulai...
  • Dabro Bakato Cinto Basabalah dulu Mak... Ambo sangat mangarati besik dasar Amak... Iko bukan teori tapi sagalo sasuatu nan harus bisa awak realisasikan, dan sadonyo iko pun marupokan ungkapan raso cinto ambo ka mamak-mamak ambo nan ado di forum ko, ka masyarakat awak, nagari awak bumi Allah dan agamo wakko... Maaf, Mak injan salah sangkolo Amak ka ambo, iko ambo bukan ma'ajai Amak, tapi nan ambo inginkan di forum ko awak babicaro dari hati ka hati dengan raso cinto karanoNyo... Watawal shaubil haq, watawal shaubil shabr, curhat dan shering bahaso rang kininyo... Mudah-mudahan demi sabuah parubahan nan awak cito-citokan basamo ko bisa manjadi pambuka tali silaturrahmi awak dan solidaritas persaudaraan awak...
  • Aby Zamri C7, mantap nakan Dabro. Lanmjuuut !!!
  • Nazwir Syarif Ha ha ha ha ....Asbun ...Lagu lamo ulang tayang ....bosan ah
  • Aby Zamri Minta lagu barunya Uda Nazwir...
Opsi

2 komentar:

  1. Maaf.....batanyo ambo ciek sanak, sia kiro2 yg mambuek aturan adaik Minang ko takah iko sanak ? Alah jaleh ado perselisihan tentang Iko masih juo ka awak pakai ? Padahal awak mangaku Islam, Baa indak caro Islam sajo yg awak pakai, yg Mano sado awak yg mangaku Islam pasti indak ka maragukan caro2 Islam. Maaf dunsanak kasadonyo, baandai2 awak...kok jampang adaik Minang ko ado salah manuruik Allah...sasek awak sanak. Kalau manuruik yg agak "kareh" Islam nyo, sasek itu alah dakek jo Siriak..Mohon ambo, awak manuang an lah..Kalau manuruik carito2 nabi, ado nabi yg dak bisa maagiah petunjuk ka anak bini & keluarga nyo, apolagi awak urang nan banyak doso...Ingek sanak,Jan pataruahan nasib awak di Akhirat nanti Jo Adat ko....Adat ko indak di jamin dek Allah kebenarannya do..lain Jo Islam, lain Jo Al Qur'an Iyo pasti Allah yg Jamin keberan nyo. Ambo takuik sanak, kok jampang adaik ko ado salah..lah lamo dak Jo awak barubah, kok Tibo Hukuman Allah ka awak lai Beko ko.....Maaf sanak sado nyo ��....dak ado saketek pun makasuik manggurui, tp itu hanyo apo yg taraso di hati ambo....ambo faham dan picayo hanyo Allah yg Maha Pemberi Petunjuk dan Hidayah...��

    BalasHapus
  2. Di MK Bin hanya digunakan pada waktu menikah dan meninggal. Di Adat MK Jika adik perempuan cerai/suami meninggal, anak jadi tanggung jawab kaum matrilinial/mamak padahal menurut Islam menjadi tanggung jawab bapaknya/keluarga laki2 dari bapaknya

    BalasHapus